Inleiding Remi Moes – Politieke periode 2018-2022

Fietsen in het Asserbos of een evenement op het TT- circuit bezoeken.
Een tentoonstelling in het Drents Museum bekijken, een muziekles volgen bij Podium Zuidhaege of een voorstelling bezoeken in De Nieuwe Kolk.
Een driegangen-diner in het centrum of een snelle hamburger halen aan de rand van de stad.
Studeren aan het HBO of een werk-/leertraject in de zorg. Dit en nog veel meer is mogelijk in Assen.

Assen is een stad in het groen, een plaats waar de bomen bijna tot in het centrum groeien.
Steeds beter weten inwoners, bedrijven, organisaties en de overheid hun krachten bundelen. Door die verbindingen te blijven zoeken maken we onze stad krachtiger en sterker. Optimisme is voelbaar en bedrijvigheid zichtbaar. Assen is een stad waar ik graag woon en werk.

Ik ben ook realistisch en zie dat er een aantal uitdagingen zijn. Hoe zorgen wij er samen met inwoners voor dat het centrum weer krachtig en onderscheidend wordt? Hoe zorgen wij ervoor dat er zorgvuldig en zuinig met grondstoffen wordt omgegaan zodat onze kinderen een toekomst hebben? Hoe zorgen wij ervoor dat goede initiatieven van inwoners goede ondersteuning krijgen? Hoe zorgen wij dat zorg voor iedereen beschikbaar blijft? Hoe zorgen wij dat ervaringen uit de praktijk het beleid gaan vormen?

De afgelopen acht jaar heeft D66 Assen laten zien waar het voor staat. Een pragmatische partij die gelooft in kansen en mogelijkheden en dit ook weet te realiseren.

Onze focus op onderwijs en scholing heeft er voor gezorgd dat de schoolgebouwen in Assen op een hoog niveau zijn. Vastgoedeigenaren, ondernemers en inwoners van het centrum hebben met ondersteuning vanuit gemeente een visie voor het centrum geschreven en geld geregeld. Alle straatverlichting in de stad wordt versneld vervangen door LED-verlichting. De cultuurnota is geschreven door de cultuurinstellingen zelf en heeft dus draagvlak in het veld. In De Nieuwe Kolk zijn de bibliotheek en het theater samengevoegd en op een unieke wijze worden cultuur en literatuur verbonden. Dit heeft D66 Assen gerealiseerd en daar ben ik trots op!

Goed wonen, goed klimaat en goed werk zijn de belangrijkste thema’s waar D66 Assen zich de komende vier jaar voor in gaat zetten. Samen met u kunnen en willen wij het verschil maken. Met uw steun kunnen wij ons optimistisch geluid laten horen en onze idealen verwezenlijken. Om dit voor elkaar te krijgen hebben wij uw stem nodig. Want alleen dan kunnen wij samen met u, ondernemers en instellingen blijven werken aan een goed en groen Assen.