maandag 27 april 2020

Herstelplan 2020-2024 Gemeente Assen vastgesteld

Het herstelplan is vastgesteld, we hebben ingestemd. Assen heeft haar huishoudboekje weer op orde en daarmee verwachten we af te zijn van het financieel toezicht van de Provincie. Er wordt fors bezuinigd, een beroep gedaan op de reserves en gaan sommige tarieven omhoog. En toch blijft er nog geld over om investeringen te doen in de stad.

We zijn trots op wat er ligt, trots op al het werk dat door iedereen is gedaan en trots dat de Raad zo goed mogelijk betrokken is geweest bij de totstandkoming van het plan.

We willen blijven investeren in cultuur, sport en de Toeristische Recreatieve Zone (TRZ). We blijven ons hiervoor inzetten.

Toch zijn we ook erg bezorgd want we weten niet hoe onze stad Assen over een maand, een half jaar, een jaar uit komt te zien. Welke uitdagingen staan ons nog te wachten? Welke effecten heeft de coronavirus? Met welk herstelplan komt het Rijk?  Dit maakt dat we akkoord zijn gegaan dat de gereserveerde 4 miljoen voor een ijscomplex nu terecht komt in een aparte investeringsfonds. Dat geld is bedoeld als spaarpot voor ontwikkeling van grote projecten. Dat kan zijn in de TRZ, maar ook in andere delen van de stad.