vrijdag 10 mei 2019

Aardgasvrije wijk De Lariks in Assen

D66 Assen heeft de de wijk De Lariks bezocht om zich te laten informeren over de aardgasvrije wijk. We hebben inwoners thuis bezocht en met hen gesproken over de ontwikkelingen in de wijk. Uiteraard waren we benieuwd over hoe zij tegen het aardgasvrij maken van hun woning en van de totale wijk aankijken. Aandachtspunt blijft het participatietraject. Het goed en duidelijk blijven communiceren. Ook het zichtbaar zijn in de wijk, elkaar kunnen vinden als er vragen zijn. Daarom zijn wij een voorstander van het werken met digitale platforms samen met bewoners en organisaties. Ook zijn we een voorstander met het inzetten van energiecoaches.  Het mooie aan dit project in de Lariks is dat bewoners van een flatgebouw aan de Ellen al samen (in collectief) hun woningen hebben verduurzaamd. Een goede stap in juiste richting waar we, als D66 Assen, trots op zijn.  “Als je idealen hebt moet je vooruit kijken”. Daarom hebben we positief ingestemd met het raadsvoorstel ‘”Aardgasvrije wijk” en bovenstaande punten bij het College onder de aandacht gebracht.